Medieanalyse

Der er mere at vide

Måske ved du, hvor mange læsere udgivelse har. Hvad de arbejder med, og hvor de bor. Men ved du også, hvorfor de læser dit magasin, nyhedsbrev eller hjemmeside? Eller hvornår de gør det? Eller hvordan? Alt det kan du få svar på med en læserundersøgelse.

 

Jeg har mange års erfaring med kvalitative metoder, konceptudvikling og forskellige former for markedsanalyse. Og jeg ved, hvilke spørgsmål man sidder med som journalist og redaktør.

 

Få hjælp til:

  • Udvikling af nye koncepter, fra den første idé-udvikling til det færdige koncept
  • Justering af eksisterende koncepter, så de følger med læsernes krav
  • Test af både form og indhold: Grafisk identitet, brugen af billeder, tekst-længde, forside-valg
  • Studier af læsesituationer og hvordan læserne bruger din kommunikation
  • Hjælp til at beslutte, om dit magasin eller din kommunikation skal gå fra trykt medie til en elektronisk platform.

 

 

 

Jeg har mange års erfaring med kvalitativ analyse og gennemfører både:

  • Dybde-interviews
  • Fokusgrupper
  • Interaktions-tests
  • og alle mulige andre former for læserundersøgelser og medie-analyse.

 

Jeg kan levere de helt små, hurtige analyser, eller jeg kan hjælpe dig med de store, strategiske rul. Hvis opgaven kræver det, har jeg faste samarbejdspartnere i Danmark og i resten af verden, jeg kan inddrage i arbejdet.

 

Mit arbejde er metodisk, ærligt og grundigt. Både journalister, redaktører og marketingfolk kan forstå og anvende de rapporter og resultater, jeg leverer.